טיפול בנזקי אש ומים

נזקי אש ומים הינן תופעות נפוצות שיש לטפל בהן במהירות האפשרית. יש ליצור קשר בהקדם לטובת מזעור הנזק ונסיון החזרת המצב לקדמותו בהתאם לגודל הנזק

מהם הגורמים העיקריים לנזקי אש ומים בבית?

בנזקי אש הגורמים העיקריים לכך הינם קצר חשמלי, סיר אוכל שנשכח על גז ונשרף ועוד.

אם הצלחנו למנוע את השריפה הצלנו את הבית, אך עדיין נשארנו עם בית שניזוק מעשן ופיח החודר ומגיע לכל פינה וכאן נכנס הטיפול בנזק של הפיח.

 הטיפול מתחלק לשתי קטגוריות: נזק למבנה ונזק לתכולה. התכולה מתחלקת לטקסטיל ולריפוד

שטיח רטוב במים

הטקסטיל כולל פרטי לבוש, וילונות, שטיחים ועוד.. אנו מתמחים בשיקום נזקי הפיח כאשר ברוב המקרים ניתן לשקם את הטקסטיל והריפוד –  תלוי במהירות בה מטפלים בסמוך לקרות האירוע.

במקרים בהם יש נזק ישיר של האש והנזק כולל בתוכו פגיעות כגון חריכות, שינוי גוון מהחום, התכווצויות וכל נזק ישיר מאש בוודאי שאין כדאיות לשקם. 

אך במקרים של פגיעת פיח ועשן ניתן לבצע תהליך שיקום מותאם לכל סוג טקסטיל. תהליך זה אינו כמו תהליך רגיל שמעבירים ניקוי אלא תהליך מיוחד שכולל בתוכו חומרים להוצאת פיח ושחרור ריח עשן. רוב פעולות השיקום נעשות במוצרי טקסטיל לאחר פינויים מהאזור הפגוע למפעלי החברה. במקרה של תכולה בעייתית לשינוע, מתבצע טיפול מיוחד ראשוני במקום כולל אריזה ולאחר מכן בסיום שיקום המבנה מתבצע טיפול יסודי סופי לתכולה שלא ניתנה לשינוע.  

מקרי הצפה נגרמים בעיקר מפיצוץ בצנרת, מרזבים סתומים, סתימות ביוב, מי גשמים, טפטוף ממזגן או מכונת כביסה ועוד..

ישנה משמעות גדולה לטפל באירוע נזקי מים בסמוך לאירוע כמה שיותר מהר על מנת למנוע היווצרות נזקים כגון עובש, רקבונות, גלישת צבע ועיוותים. ככל שנטפל מהר יותר סיכוי ההנצלה גבוה יותר.

ברב המקרים המטופלים בזמן יש טעם לבצע הליכי שיקום מיוחדים וסיכויי ההנצלה גבוהים, במקרה ולא מטפלים בזמן ועובר זמן מושך סיכויי ההנצלה נמוכים עד בלתי אפשריים.

התנהלות מול הביטוח

במקרים ויש מעורבות ביטוח אנו עומדים מול הסוכן ביטוח/שמאי הביטוח או הפרטי בקשר ישיר ומפיקים עבורם דו"ח מפורט של כל הפרטים שנפגעו מהנזק וצריכים שיקום. הדו"ח מלווה בתיאור הנזק, המצב העכשווי, הצעת מחיר לטיפול ושולחים לאישור חב' הביטוח.

טיפול בשטיחים וספות שנשרפו ונרטבו

טיפול השיקום בריפודים ושטיחים מותאם בהתאם לגודל הנזק – בשריפות בודקים את אחוזי הריח והפיח שחדרו פנימה ובהצפות בודקים את כמות הרטיבות שחדרה לריפוד או השטיחים. לאחר בדיקה, אבחון וצילום מפיקים דו"ח בו מפורטים סיכויי ההנצלה של השטיח או הריפוד לאחר מכן מתאימים את סוג הטיפול הנדרש (לדוגמא בשטיחים ישנם מס" ליקויים הנגרמים ממים ואש כגון זליגות צבע, התכווצויות, ריחות לוואי וכו. בהתאם לליקויים אלה אנו מתאימים את סוג הטיפול על מנת להחזיר לשטיח למצב ראשוני.  בריפודים בודקים עד לאן חדרו המים – שטחי או עמוק –  במידה והריפודים נפגעו בבד ניתן לשקמם ע"י ניקוי מיוחד הכולל חומרים נוגדני עובש ונטרול ריחות).

שטיח שנשרף
צרו קשר ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם